"Kore Dili ve Edebiyatı okumak istiyorum!" diyenler...

34 yorum  | 


Fishae eğer bir sorun çıkmazsa (ki hayali o, çıkaramaz kimse. ancak kendi istemezse gitmez! kimseye ne?) Kore Dili ve Edebiyatı okumak istiyor. (kesin değil ama her an değişebilir sanırım :D) Ben de biraz araştırma yaptım. Buyrun bakalım. Hayırlı olsun okumak isteyenlere.
Öncelikle yıl 2012 ve Türkiye'de sadece iki üniversitede bu bölüm var. Anlam veremiyorum.

Fishae'nin öncelik sırasına göre:
1) Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Kore Dili ve Edebiyatı
2) Erciyes Üniversitesi (Kayseri) - Fen Edebiyat Fakültesi, Kore Dili ve Edebiyatı Ana Bil. Dalı

Üniversiteler:
1) Ankara Üniversitesi:
PUAN: DİL-3(*) - 380.571 (2011)
KONTENJAN: 20
ÖĞRETİM SÜRESİ: 4 YIL
ADRES: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Atatürk Bulvarı Sıhhiye ANKARA
*DİL-3: %48 Türkçe - %20 Yabancı Dil - %20 Sosyal Bilimler - %7 Matematik - %5 Fen

PROGRAMIN AMACI: Son yıllarda Türkiye ile Kore arasında ekonomi ve turizm alanında yaşanan gelişmeler sonucu Kore dilini bilen ve Kore kültürünü iyi tanıyan elemanlara olan ihtiyaç artmıştır. Kore Dili ve Edebiyatın Anabilim Dalı’nın amacı, Kore Dili, kültürü, felsefesi, edebiyatı, tarihi konularında bilgili ve donanımlı eleman yetiştirmek ve bununla birlikte iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine katkı sağlayacak bireyleri topluma kazandırabilmektir.

PROGRAMI SEÇMEYİ DÜŞÜNEN ADAYLARA ÖNERİLER: Anabilim Dalı’nı tercih edecek öğrencilerin öncelikle yabancı dilde başarılı olmaları gerekmektedir. Yazısı, grameri, fonetiği, sözcük bilgisi, söz dizimi tamamen yabancı olan Korece'yi öğrenebilmek için bir yabancı dil bilinmesi yardımcı olacaktır. Adayların felsefe, tarih, edebiyat ve kültür derslerine ilgi duymaları Korece ve Kore ile ilgili alanlarda başarılı olmalarını kolaylaştıracaktır. Kullanılan yazı sistemleri ve alfabe farklı olmasına rağmen, Kore Dili ve Türkçe’nin aynı dil ailesinden olması öğrencilerin bu dili öğrenmelerinde büyük avantaj sağlamaktadır.

EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMDA YER ALAN BAŞLICA DERSLER: Ders programında Kore dili derslerinin yanı sıra Kore kültürü, felsefesi, edebiyatı ve tarihi ile ilgili dersler okutulmaktadır. Bilgisayar donanımlı dil laboratuarına sahip olan Anabilim Dalında derslerde görsel ve işitsel teknolojik olanaklardan yararlanılmaktadır. Ders kitabı olarak Kore’den bağış yoluyla gelen kitaplar kullanılmaktadır. Kore Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında Türk öğretim elemanlarının yanı sıra anadil konuşucusu ve alanında eğitimli yabancı uzmanlar da ders vermektedirler. Bölüm öğrencileri anadili konuşucusundan öğrenme ve bununla birlikte dil pratiği yapma olanaklarına sahip olmaktadırlar.

DİPLOMA VE ÇALIŞMA ALANLARI: Programı tamamlayanlara "Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Lisans Diploması" ve “Filolog” unvanı verilir. Mezunlar çoğunlukla ülkemizdeki Kore firmalarından Kore ile ticaret yapan Türk firmalarında, turizm acentelerinde, çeşitli bakanlıklarda, bankalarda, kamu kuruluşlarında çalışmaktadırlar. Anabilim Dalının Kore Milli Eğitim Bakanlığı, Korea Foundation, Korea Research Foundation, Academy of Korean Studies, Kore İkidillilik Enstitüsü, Deasan Vakfı, Kore Edebi Araştırmalar Vakfı ile bağlantıları bulunmakta ve öğrenciler bu vakıflardan eğitim öğretim bursu alma şansına sahip olmaktadırlar. Ayrıca, lisans programını tamamlayan mezun öğrencilerine yönelik düzenli olarak Kore Hükümeti tarafından verilen burslar ve Korea Foundation tarafından verilen dil eğitim bursları bulunmaktadır. Bu bursların dışında Ankara Üniversitesi ile Kore’deki bazı üniversiteler arasında imzalanmış olan ikili anlaşmalar doğrultusunda verilen burs imkanları da bulunmaktadır. Yapılan ikili anlaşmalar doğrultusunda her yıl yirmiye yakın öğrenci değişim programları ile Kore’de eğitim görme şansına sahip olmaktadır.

2) Erciyes Üniversitesi:
PUAN:  343.17 (2011)
Erciyes Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi bünyesinde bulunan Kore Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı resmi olarak 1998 yılında kurulmuş ve 2003–2004 eğitim-öğretim yılında 30 kontenjanla ilk öğrencilerini almaya başlamıştır. İlk mezunlarını ise Haziran 2007’de vermiştir. Şu anda toplam 110 öğrenci okumakta olup bu güne kadar dört sene içinde 98 mezun vermiştir. Mezunların %90’ı Kore’ye gitme fırsatı elde etmiştir ve halen 8 mezun Kore’de yüksek lisans yapmaktadır. Ayrıca 2010 yılında Erciyes Üniversitesi’nde açılmış olan yüksek lisans programına 4 öğrencimiz devam etmektedir.
Kore Dili ve Edebiyatı’nda bir doçent doktor, bir yardımcı doçent doktor ve iki araştırma görevlisi olmak üzere toplam dört öğretim elemanı bulunmaktadır.

Ayrıca bir Kore uyruklu konuk Prof. Dr. bir de Kore uyruklu öğretim görevlisi bölümümüzde sözleşmeli olarak çalışmaktadır. Öğretim elemanlarımızdan biri yüksek lisans ve doktorasını Kore Seul Üniversitesinde tamamlamıştır. Diğer bir öğretim elemanımız doktorasını Korea Üniversitesinde bitirmiştir. Koreli konuk Prof. Dr. hocamız Kore Vakfı(Korea Foundation) tarafından görevlendirilmektedir.

Bölüm eleman ve öğrencilerinin yararlanabilecekleri 4500 kitaplık büyük ve gittikçede büyümekte olan bir kütüphane bulunmaktadır. Kore ile alakalı videokaset, VCD ve DVD benzeri bir çok kaynakta yine bu kütüphanede yer almaktadır. Ayrıca Kibar Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı tarafından bölümümüze bağışlanan 30 kişilik bilgisayar laboratuarı sayesinde bölüm öğrencileri kendilerini daha da geliştirebilmelerinin yanında Kore film ve dizilerini izleyerek Kore sineması ve televizyonculuğu hakkında da fikir sahibi olmaktadırlar. Ayrıca bölümümüzde Kore enstrümanları ve geleneksel kıyafetler etkinliklerimizde kullanılmakta, Kore kültürünün tanıtımı için isteyen kişilere ödünç verilmektedir.

Kore Dili ve Edebiyatı kurulduğu yıldan itibaren Kore Vakfı tarafından gerek öğretim elemanı, gerekse öğretim gereçleri açısından destek almaktadır. Erciyes Üniversitesi, Kore Dili ve Edebiyatı aracılığıyla Kore’deki Ulusal Chungnam, Kyonggi, Mogwon, Yocu, Hallym, Ulusal Seul, Soongshil, Aju ve Kyunghee Üniversiteleri ile işbirliği protokolleri imzalayarak kardeş üniversite olmuştur. Bugüne kadar Kore Üniversiteleri ile yapılan işbirliği protokolleri sayesinde toplamda yaklaşık 60 öğrencimiz değişim öğrencisi olarak Kore’de eğitim almışlardır. Mezunlarımızdan da toplam 30 kişi değişik programlarla Kore’de dillerini geliştirme imkânı bulmuşlardır.

Kore Dili ve Edebiyatı’nın en büyük özelliği ise ‘Geleneksel Kore Kültür Günleri’dir. Kore Kültür Kulübü ve bölümümüzün ortaklaşa düzenlediği bu etkinlik çerçevesinde bölüm, üniversite öğrencilerine ve Kayseri halkına Kore kültürünü tanıtıp, yapılan gösterilerle de izleyenlere keyifli bir zaman geçirtmektedir. Bu etkinlikte Taekwondo, samulnori(Kore’nin dünya çapındaki vurmalı çalgılar gösterisi), tiyatro, sogo dansı, maske dansı, ganggang sulle(Kore halk dansı), halk şarkıları ve şiirler sahneye konulmaktadır. Ayrıca bu etkinliğin en önemli özelliklerinde biri de Kore Gazileri’nin de bu etkinlikte yer almasıdır. Ve bu etkinlikte sahneye konulan gösterilere ise Kore Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca sağlanan profesyonel bir sanatçı eşliğinde hazırlanılır. Şimdiye kadar üç kez Kore Kültür ve Turizm Bakanlığının desteğiyle Kore Klasik Sanatlar Enstitüsü’nden gelen profesyonel sanatçılar bölüm öğrencilerimize Kore gösteri sanatlarını öğretmiştir, bu sayede tüm üniversite ve Kayseri halkı Kore kültürünü daha yakından tanıma fırsatı elde etmiştir.

Kalıplaşmışın dışındaki dünya edebiyatına ilgi duyanlar içinde yine bir ayrıcalık Kore Dili ve Edebiyatı’ndadır. Kore ve Türkiye’nin diplomatik ilişkilerinin başlamasının 50. yılı olan 2007 yılında Kore Edebiyat Çeviri Enstitüsü ile ortaklaşa ilkini düzenlediğimiz ‘1. Kore Modern Edebiyat Yorum Yarışması’ ve ‘Kore Edebiyat Etkinliği’ 2010 yılında dört yaşına basacaktır. Geçtiğimiz dönem 2009 yılında üçüncüsü düzenlenen Kore Edebiyatı Etkinliği ve Eser Yorum Yarışması sayesinde üniversite öğrencileri hem Kore edebiyatının seçkin eserlerini okuma imkânı bulmakta hem de bu eserlerin yazarlarıyla tanışabilmekteler. Türkçe’ye çevrilen Kore öykü ya da romanlarını okuyarak yorum yazan fakülte öğrencileri değişik şekillerde ödüllendirilmektedir. İlk yorum yarışmamızın birincisi 13 ülkenin arasında birinci olup Kore’ye gitme şansı elde etmiştir. Kore Edebiyat Çeviri Enstitüsünün desteğiyle düzenlenen yarışma ve etkinlik sayesinde Kayseri’de Kore edebiyatına olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Bu yıl düzenlenen yarışmada yarışmacılar Türkçe’ye çevrilen ‘Uzak ve Güzel Mahalle’ adlı öykü derlemesi üzerine yorum yapacak, ödül töreni ise Ekim 2010 tarihinde gerçekleştirilecektir.

5 Mayıs 2008’de ilki düzenlenen Kore’de Eğitim Fuarı sayesinde bölüm ve üniversite öğrencileri Kore’de burs imkânı bulabildiler. Ayrıca bölümün Kore’deki üniversitelerle olan ilişkileri sonucu birçok öğrencimiz Kore’de dil gelişimi, değişim öğrencisi ve yüksek lisans programlarına katılmıştır.

Bölümden mezun olan öğrenciler profesyonel turist rehberi, seyahat acentelerinde yönetici ve üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilmelerinin yanı sıra Türkiye’de yatırım yapan Kore firmaları ve THY gibi kuruluşlarda da iş imkanları bulabilmektedir. Kore ile Türkiye arasındaki ilişkiler her alanda hızla gelişmektedir. Kore yatırımları, Türkiye’yi ziyaret eden Koreli turistlerin günbegün artması, iki kültür arasındaki benzerliklerin yapılan araştırmalarla ortaya çıkarılması sayesinde bölüme olan ilgi giderek artmaktadır.

Ayrıca bölümden mezun öğrencilerin iş bulmaları ve eğitimine devam eden öğrencilerin tatillerde staj yapabilmeleri için de gerekli çalışmalar yapılmaktadır.
Her ne kadar bölüm adı Dil ve Edebiyat olsa da Kore her yönüyle çalışılmakta, öğrencilerimize ve Kayseri halkına Kore’yi en iyi şekilde tanıtmak için çaba sarf edilmektedir.

21. yüzyıl birçok bilim adamına göre Asya yüzyılı olacaktır. Bölümümüz de bu konuda Türkiye ile Kore arasındaki ilişkilerin daha da geliştirilmesi için çalışmalar yapmakta, alanında en iyi olmak için çaba harcamaktadır.

Ders Programı:
Ankara Üniversitesi 4 Yıllık Ders Programı:



Böyle derslere can kurban :D

Not: 2. yıl öğrenilecek olan Hanca dili Çince'nin bir türüymüş sanırım. Bunu öğrenmeden Korece gazete v.b okumak imkansızmış.

Forumlardan Derlemeler:
SORU: Selam. içimden bir ses " allaaşkına korece okuyup napcan?" diyor. diğer taraftanda başka bir ses "24 tercih hakkın var korece de yazabilirsin" diyor. korece zor gibi gözüküyor. ayrıca iş imkanı falan var mı? bilgisi olan lütfen beni aydınlatsın :) şimdiden sağolun :)

CEVAPLAR:
* Benim de kore dili okuyan bir arkadasım var kayseride okuyor. bu bolum zaten bir de ankara üni.de ar. iki yerde sadece. iş imkanı var aslında peribacalarında calısacakmıs. sen de bu tip tarihi turistik yerlerde turist rehberliği yapabilirsin. bu arada ücreti de baya dolgunmus, az oncede yunan dilinde yazmıstım. dil biliyorsan işsiz kalman zor.

* iş imkanı sadece rehberlikte deil tercümanlıkta özel şirketlerdede war...hyundai kia samsung gibi markalar kore markaları hatırlatırım

* Kore dili ve edebiyatının verdiği mezun sayısını, ticari açılımlarını ve uluslar arası ilişkilerini bölümü açan üniversitelerin kalitesini düşünürsek bence gayet getirisi olan bir dil.Üstelik kolay öğrenilen bizimkinede oldukça benzeyen bir dil bilgisine sahip. :)
Not:Ben Rusça okuyorum ama Korecede arkadaşlarım var ordan biliyorum.

* Bizim lisede milli güvenlik hocamızın kızı bu bölümü bitirmişti. en son amerikada bir okulda öğretim görevlisiydi, bir japonla evlenmişti. çok güzel bir hayatı vardı. imrenerek dinlerdik hikayesini.

* dtcf(*) de kore dili okuyorum ben de .. cok zor olmayan bir dil . arkadasımızın dedigi gibi turkceyle ortak özelliklere sahip ayrıyetten cok da eglenceli :) (*) dtcf: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi (Ankara)

* Arkadaşım Korece okuyor ankarada.Daha bir sene okudu ama mezun olunca işi hazır gibi.Tanıdık aracılığıyla oldu ama yine de arayan bulur diyorum.

* Ben eğer İngilizcede başarılı olmasaydım Koreceyi ciddi ciddi düşünürdüm. Fransızca Öğretmenliği okuyup işsiz kalacağıma, Korece mezunu olup Hyundai'de başlangıç olarak 3000tl civarı bir maaş,bir de araba sahibi olmak bana güzel bir fikir gibi geliyordu. (...)

En beğendiğim cevap şu:
* anaaaam geçen sene ben de tam da bu ayardaydım:D bakıyorum ki aranızda tereddüt edenler var silip atın o tereddutlerı kafanızdan ANKARA ÜNİ de KORECE ögrenmek bir lükstür arkadaşlar hiç pişman değilim ben.Geçen sene KORE DİLİ ve ED. bölümüme en yüksek puanla giren ögrenci benim (339)ve şimdi bu yıl KORE ye gidiyorum bölümün vrdiği bi burs aracılıgıyla.Biraz bizim bölümden bahsedeyim sizlere;bölümüzde bize ait samsung un yaptırdıgı özel bi lab var tüm bölüm ögrencileri orada ders yapar(bu lüks hiç bir doğu dilinde yok)Hocalarımız şeker gibi çalışkan ögrenciyi destekler çalısmayanı da tetikler çünkü bizim bölümün başarısı her yıl yurtdısı basarısı demektir ;) Bölüm başkanımız aynı zmanda DOĞU DİLLERİ ANABİLİM BAŞK dır dersimize girer ki bu ufkunuzu geliştirir.Bursları bize saglayanda bu hocamızdır.Bu yıl bölüm sadece kendi imkanlarıyla 19 kişi koreye yolluyor erasmus ya da başka bi değişim projesi değil bu G.KORE deki direkt olarak ünilerle kurulan bağlantılar sonucu olan burslardr.KORE li hocamız DR.Yeon Sook KIM harikadır dersini dinlemeye doyamazsınız :) bence bi düşünün derim Koreceyi.
aaa unutmadan bazı arkadaşlar tereddüt yaşamıslar Çince yi ögrenip KORECE yi de kendim mi halletsem diye arkadaşlar KORECE kısa zman önce zaten Çince den ayrılmış bir dil 2. sınıfta HANCA dediğimiz Çince yazma ve okuma dersi tüm öğrencilere verilir çünkü HANCA öğrenilmeden KORECE herhangi gazete dergi okumak mümkün değildir ;) Ayrıca tüm KORE liler ÇİNNCE ve JAPONCA bilir ama hiç bir çinli ya da japonyalı KORECE bilemez ;)

Bu adreste de 2011 yılında Kore Dili ve Edebiyatı okumak isteyenlerin hikayeleri var. YGS - LYS puanlarını yazmışlar 4. sayfada (yani burada) kim nereyi kazanmış yazmış. Çok güzel bir konu olmuş :)

Konuyu açan YGS'ye girmeden açmış başlığı. 4. sayfada ankarada Koreceyi kazandığını yazmış :D:D işe bak ne güzel hayali gerçekleşmiş :D

Yazının devamı gelebilir :D Olur da bu yazıya Google'dan gelirseniz bir yorum atın canlarım o kadar uğraştım. Uzman değilim, sakın bana "puanım xxx ankara üniversitesi kazanabilir miyim???? acil cevap çok önemli :((" gibi yorumlar atmayın yayımlanmaz zaten :D YGS- LYS ve üç basamaklı rakamlarla aram iyi değildir :D

Adsız –   – (11 Mart 2012 10:42)  

cok tesekurler :)

Adsız –   – (29 Mart 2012 17:37)  

bende bu bölüm için hazırlanıyorum. 3 gün sonra sınav var. umarım hayırlısı olur :)

ohwonlae  – (29 Mart 2012 18:24)  

umarım başarılı olursunuz :) ben de düşünüyorum bu bölümü aslında ama iş imkanı konusunda biraz kafam karışık. inşallah hakkımızda hayırlısı neyse o olur :)

adsız~~ –   – (22 Nisan 2012 12:13)  

"Konuyu açan YGS'ye girmeden açmış başlığı. 4. sayfada ankarada Koreceyi kazandığını yazmış :D:D işe bak ne güzel hayali gerçekleşmiş :D"

Bu hayali gerçekleşen benim sanırım. :)
Blog'unu internette dolaşırken gördüm, kendi mesajlarım-konularım örnek gösterilince yorum yazayım dedim. ^^

Başarılar dilerim herkese, gönlünüzdeki gibi olur inşallah.

banu  – (22 Nisan 2012 23:27)  

çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederiz düşünüyorum bende bir üniversite bitirdim zaten ama şuanda kore dili ve edebiyatı bölümünü istiyorum ankara üniversitesindeki arkadaşın dedikleri gayet teşvik edici teşekkürler:D

Adsız –   – (15 Mayıs 2012 12:50)  

Ankara üniversitesi bölümünde Kore Dili okuyorum.Tercihiniz Ankara universitesi olsun arkadaşlar.Pişman olmak istemiyorsanız. :))) Başarılar !!

ohwonlae  – (15 Mayıs 2012 20:10)  

çok teşekkür ederiz öneri ve yorum için :)
keşke bölüm hakkında biraz daha ayrıntılı bilgi verseymişsiniz :) derslerin nasıl geçtiği hakkında falan,çok yararlı olurdu :)

Adsız –   – (20 Temmuz 2012 23:23)  

Çooooook teşekkürler ^^ peki bölüme girerken ingilizce almanca veya fransızca bilmek getekiyor mu ? birde sınavda bu bölüm için ne çözmek gerekiyor ?sorularımı cevaplarsanız çok bahtiyar olurum :)) şimdiden teşekkürler ...:))

Adsız –   – (20 Temmuz 2012 23:48)  

Çooooook teşekkürler ^^ peki bölüme girerken ingilizce almanca veya fransızca bilmek getekiyor mu ? birde sınavda bu bölüm için ne çözmek gerekiyor ?sorularımı cevaplarsanız çok bahtiyar olurum :)) şimdiden teşekkürler ...:))

befreelikesmile  – (21 Temmuz 2012 17:03)  

Merhaba :)
Ben de kore dili ve edebiyatı bolumu için iki senedir uğraşıyordum aslında ben imam hatip mezunuyum. Bu sene mezun oldum. Ankara'ya puanım yetmedi maalesef.. Netlerim hesapladığım gibi çıkmadı buyuk bir hayal kırıklığı yaşadım. Ama kayseri-erciyes'e puanım yetiyor 3 paunla yırttım:) puanım 346. Tabi yerleşme imkanım belki zor olur ama yine de umudum var. Bu sene kore dili ve edebiyatı(İÖ) bölümü de açılmış. Eğer nasip olursa ondan da umutluyum:)
Allah herkese hayırlısını nasip etsin. Umarım herkes isteğine kavuşur. Bana dua edin arkadaşlar.. :) Selametle...

Adsız –   – (24 Temmuz 2012 12:19)  

Mervegül netlerini yazar mısın rica etsem

Adsız –   – (24 Temmuz 2012 13:55)  

Merhaba:)
Ben de kore dili ve edebiyatı bölümü istiyorum,çalışıyorum başarılıyımda şükür (: ama tek sorun hiçbir yerde bunun yanıtını bulamadım kore dili ve edebiyatı bölümünde kapalı okumaya izin var mı ?? inşallah vardır. Ülkemizde birkaç bölümde izin olmadığı için tetikteyiz üzgünüzde :( Problem çıksın istemiyorum lütfen yardımcı olun :))

Adsız –   – (24 Temmuz 2012 21:09)  

annyeong ^^
Arkadaşlar bende yazmayı düşünüyorum ama tek endişen meslek sorunu :S , okuldan sonra güney koreye gideceğim kesin ama orada yapabileceğimiz meslekler neler olabilir onlar var :( Lütfen bizi bilgilendirin !

Adsız –   – (8 Ağustos 2012 22:37)  

Çok güzel bir yazı olmuş öncelikle teşekkürler :) İş imkanları konusunda biraz tereddüte kapılmıştım ama verdiğiniz bilgiler üzerimde olumlu bir etki yarattı :) Benim bir sorum olacak. Peki bu bölümü okumak çok mu masraflı? Bilgi verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler :)

Papatya  – (9 Eylül 2012 15:34)  

"annyeong ^^
Arkadaşlar bende yazmayı düşünüyorum ama tek endişen meslek sorunu :S , okuldan sonra güney koreye gideceğim kesin ama orada yapabileceğimiz meslekler neler olabilir onlar var :( Lütfen bizi bilgilendirin !"
aynı soruyu ben de sormak istiyordum. ^^

Adsız –   – (15 Eylül 2012 00:27)  

Herkese selamlar arkadaşlar.
Ne kadar güzel bir yazı olmuş öncelikle. Ben 23 yaşındaym, 2 yıllık üniversite mezunuyum. 1 senedir çalıştım ve İzmir'de level 1 korece kursuna gittim. Hevesimi alamadım (: yurtdışına 5 aylığına ingilizce kursuna gittikten sonra sınava girip korece okumak istiyorum. Ama emin değilim. Kontejanlar çok düşük. Tek avantajım ingilizce olabilir ama yinede uzun zamandır ders çalışmamış biri olarak puanım yeter mi emin değilim. İnşallah bende diğer arkadaş gibi hayal olarak yazdığımı gelecek sene gerçekleştikten sonra yazılarımı buradan okurum :) Herkese bol şans!

kore meraklısı –   – (15 Eylül 2012 18:56)  

merhaba size bir sorum olacak kore dili edebiyatını seçmeden korece bilmemiz gerekir mi yoksa derste ögreniyor muyuz ?

ohwonlae  – (16 Eylül 2012 01:45)  

arkadaşlar ne ben ne de arkadaşım (jagesu) kore dili ve edebiyatı okumuyoruz. o yüzden bu konuda bildiklerimiz sınırlı ve tamamını da sizlerle paylaştık zaten :) daha fazla yardımcı olmayı isterdim ama bilgim yok maalesef :)
kore meraklısı: kore dili ve edebiyatı seçmek için korece bilmen gerekmiyor, o bölümde öğreniyorsun :)

umarım her şey gönlünüzcde olur :)

Deveci  – (18 Eylül 2012 23:37)  

Tüm Koreliler Çince ve Japonca bilir yazıyor. Olur mu öyle şey yahu.. Korede halen bir çok Çince kelime mana olarak öğretiliyor ama her koreli Çince (ki bir sürü lehçe var bunun içinde) veya Japonca konuşamaz.

Adsız –   – (22 Eylül 2012 17:10)  

arkadaşlar bu sene benim lisede son senem. denemelerimden vs. boğaziçi ve marmara üniversiteleri tutuyor. ancak sorun şu ki ingilizcedeki büyük başarıma rağmen ben korece okumak istiyorum. sizce ingilizcem boşa mı gider, ya da ingilizce-korece tercümanlık yapma gibi bir şansım olur mu? ingilizceden de olabildiğince avantaj sağlamak istiyorum kısacası :D

Tuğba Eke ^o^  – (26 Eylül 2012 21:09)  

Açıkçası iş bulabilme konusunda çok tereddüt yaşıyorum ama şimdi bi umut geldi bak. Umarım kazanabiliriz ve iş bulabiliriz. :D

Adsız –   – (27 Eylül 2012 01:07)  

öncelikle merhaba. yazın için teşekkürler.:) biraz içimi dökeyim dedim. ben aslında eskişehir de endüstri müh. okuyorum ama diyorum ki bitirdikten sonra kore dili ve edb mi okusam acaba? aslında koreceyi kursa yazılıp öğrenmek daha çok işime gelirdi çünkü üniversite bitince 21 yaşında olacağım, koreceyi de okursam 26 olurum. o saatten sonra işe girmek, ya da okurken işe girmek(ki hangi işveren okuyana iş verir bilemiyorum) biraz zor olacak. biraz kararsızım ama kore dilini bilirsem hyundai( ki hayalim bir araba fabrikasında çalışmak) ye girmem daha kolay olur. acaba hyundai de koreceyi öğretiyorlar mı? çünkü toyota fabrikasında isteyen çalışanlara japonca öğretiyorlar. bu yazıyı bir soruyla kapatayım. bildiğiniz bir korece kursu var mı? şimdiden teşekkürler. :)

Adsız –   – (8 Ekim 2012 19:24)  

annyeongg!! ^^ buraya yazı yazalı baya olmuştu , en son baktığımda yanıt alamadığımdan dolayı pek bakmadım . ama görüyorumki çok faydalı ve güzel yazılar gelmiş :D hatta arkadaşın biri benim sorumu kopyalayıp bende bunu sormak istiyordum demiş :D korecanlar birbirlerine benzer:D şuanda yurtdışında okuyan bir çok tanıdığım var özelliklede korede,sorun şuki onlar burada bir bölüm bitirip oraya dil öğrenmeye gidiyorlar yada 4 yıl bölüm bitirip üzerine 2 yıl kore dili e. okuyup :D( evet gözlerimizde büyüdü baya bu süreç :D ohoo diyenler olmuştur :D ) onun üstüne korede 2 yıl yüksek lisans vs. tarzda eğitim görüyorlar :D:D ilklerde ne yapacağımı şaşırmıştım fakat kararımı verdim, okumanın yaşı yok :D:D size tavsiyem eğer okumak istediğiniz bir bölüm varsa onu okuyun üstüne kore dili ve e. okuyunca dilide bildiğiniz için orada çalışma hakkına sahip olabiliyorsunuz.bunu yapan bir çok kişi var benim tanıdıklarımı sayarsak şuanda yuva kurmuş çoluk çocuğa karışmışlar var :D:D bir kaç yıl zor zaman geçiricek olsakta orada uzuunn yıllar çalışmayı düşününce bence değer ;) eminimki çoğunuz kore dilini orayı sevdiğiniz ve tatil için bile olsa gitmek istediğiniz için seçiyorsunuz yıllar çok çabuk geçiyor , orda yaşıyacağınız güzel günleri düşününce bence bir değerlendirin derim :)) çok uzun yazmışım :D hepinize başarılar diliyorum hayallerinizden vazgeçmeyin! :D fighting!! ^_______^

Adsız –   – (9 Ekim 2012 23:08)  

s.a arkadaşlar ben daha liseyi bitirmedim 2yıl daha var bitirmeme ama hala karar veremedim ne okuyacağıma öğretmenlik istiyorum türkçe veya ing bu dersleri çok seviyorum vede başarılı olacağıma inanıyorum ( inş )bende kore hayranıyım baya yıldır bu bölüme sempati duymaya başladım imkanlarım biraz zor olsada gitgide sanki okumak itiyorum o bölümü :D yazıdan okuduğuma göre güzel bi bölüm o da içimi baya rahatlattı sizce ne yapmalıyım koreye gitmek zor mu yhaa :D istiyorum ama ailemin uzak yere yollayabilecekleri (bana göre) düşük sizin ailenizde benimki gibi değil miydi siz ne yapmıştınız o zamanlarda?? sizce ne yapmalıyım ?? aileme zaten hep diyodum şakasına güney koreye gidecem die :D yardımcı olur musunuzz..:)

Unknown  – (3 Kasım 2012 17:02)  

Ben de sırf Kore Dili ve Edebiyatı bölümü'nü biricik Oppa'mı görmek için ve onunla yüz yüze konuşmak için şeçicem.Yani seviyoum, anlayın işte.

Adsız –   – (1 Şubat 2013 16:42)  

Ben şuan lisedeyim sözel bölümü öğrencisiyim acaba benimde kore dili ve edebiyatı okuma gibi bi şansım varmı...? Sadece dil bölümünde okuyanlarmı seçebiliyo?? yardımcı olursanız sevinirim :)

Adsız –   – (2 Şubat 2013 23:18)  

İçime su serptiniz gerçekten daha bir mutlu oldum. Her ne kadar şuan eşit ağırlık öğrencisi olup matematik ve geometriyle kafayı bozmuş olsam da bu bölümü deli gibi istiyorum. Başarmalıyım. Herkese başarılar. Figting!

Adsız –   – (11 Şubat 2013 20:50)  

Kore dili ve ede. 4 yıllık , Ankara üni. kazandım diyelim . 2 yıl burada 2 yıl korede okuma gibi bi şey yapabiliyomuyuz ? erasmus gibi ?

SungjaeShinhye ~ –   – (24 Şubat 2013 04:06)  

Öncelikle bu bilgiler için çok teşekkür ederim.İçim biraz rahatladı. ^^
Bu bölümü okumayı herşeyden çok istiyorum.Şuan 10.sınıf öğrencisiyim.Ama bir sorun var.Meslek lisesinde okuyorum ve sayısal derslerin hiçbirini görmüyorum.E haliyle unuttum ve çalışıncada pek bişey anlamıyorum. :( Bu bölümün puanları gerçekten yüksek ve sayısal olmadanda kazanmam gerçekten zor.Napabilirim?Bana yardımcı olabilirmisiniz? :(
(Şimdiden teşekkürler)

Adsız –   – (16 Mart 2013 12:33)  

mrhba ben kore dili ve edebiyatı seçmeyi düşünüyrum bu sene sınava giricem ama daha karar veremedm bu bölüme gitmek bana ne getirecek yardımcı olursanız sevinrm bir de lys-5 ten ne kadar net yapmam gerek acaba

Adsız –   – (18 Mart 2013 15:01)  

merhaba .ben endüstri mühendisliği okuyorum ama içimde hep bu bölüm var ve çok istiyorum okumayı. bu sene tekrar sınava gireceğim eger kazanırsam gitmeyi düşünüyorum bu bölümümü de dondurmayı . sizce 2 tane 4 yıllık universite okumak beni yıpratır mı? ama bide söyle bişey var biliyorum ki end. müh. liğinde dil cok önemli ve hemen iş bulabilceğimi düşünüyorum. bu bölümü cok özendiğimden okumak istemiyorum yanlış anlaşılmasın kore gelişen büyüyen bir ülke ve eminim ki bu bölümü okuduğumda özzeliklede bir mühendis olarak iş imkanların artacağını düşünüyorum benim açımdan. sizce yapabilrmiyim? siz neler düşünüyorsunuz bu konu hakkında ?

Adsız –   – (18 Mart 2013 16:28)  

merhaba yazdiğinz bildiler çok güzel çok teşekkurler ..bişey sorcam bazı nedenlerden dolayı okuduğum okul imamhatibi birakıp dışardan devam etmeye başladım şimdi 10.sınıftayım duz lise okuyorum bnde koreceyi öğrenmek ve yapabilirsem kayseri ankara farketmez hangisi olursa okumak istiyorum bunu yapabilirmiyim bilmiyorum bu konuda beni aydınlata bilirmisinz o bölümü okumayı çok istiyorum puanlarını tutura bilirmiyim sizce ...şimdiden teşekkurler

Adsız –   – (22 Mart 2013 13:10)  

Blog sahibi olan arkadaş diyecek artık ne çok yazdın diye > < Bloglarda gezmeyi çok severim , ve yorum yapasımda geliyor hani :):) En son yazımdan sonra baya yorumlar olmuş ^^ blog çok güzel konuşmalar felan baya canlı :)şimdilerde birçok blogta böyle şeylere rastalayamayız , takipteyiz :):) - Aileler ilk başta karşı çıkar, ahh bu çok normal hepimiz çekiyoruz bu konuda ^^ ama sen zamanla daha başarılı olur gerçekten yapmak istediğini onlara hissettirirsen kısa bir zaman sonra kendileri '' artık çalış ta koreye git '' demeye başlayacaklardır ;) endişelenmene hiç gerek yok her korefanının çektiği dönemdesin,zamanla alışacak ve saygı duymaya başlayacaklardır :):) - Filiz tabiki de okuyabilirsin.artık günümüzde sayısal okuyup sözelden giren öğrenciler bile var. dile ağırlık verip çalıştığın sürece her şey olur :):) - Erasmus ♥.♥ her kore dili ve ed. seçen öğrencinin hayalidir korede okumak. yatay geçiş ile gayette güzel gidebilirsin. ama bunun için çok çalışman gerek sınavlar ortalama felan başarın yüksek olması gerek :) nede olsa gittiğinde bursta alabiliyorsun , çalışırsan neden olmasın ^^ - SungjaeShinhye adı yazmak zor oldu ^^ korkmanıza hiç gerek yok.2 yıl daha var çok çalışırsan her şey güzel olur :) Arkadaşlar umudunuzu kaybetmeyin, bölüm farklılıkları var okuyamazsın falan filan bla bla bunları takmayın kafanıza. Siz o işe karar kıldıysanız eksikliklerinizi tamamlamaya bakın :) gereken adımları atıp çok çalıştıktan sonra olmayacak hiçbir şey yoktur ^^ Ben imkansız diye bir şeyin olmadığına inananlardanım, sen çabaladığın sürece her şey olur ♥ yeter ki gayret et :) Belki de bir daha gelemeyeceğim bu blog'a , ama sizinle konuşmakta çok güzeldi :) Gerçekten çok eğlenceli bir blog ♥.♥ Umarım hayallerinize kavuşursunuz . Hiçbir zaman vazgeçmeyin. Vazgeçmeye başlayacaksanız da eğer, bunlar hayalleriniz olmasın ♥ Hepinize inanıyorum. Fighting!!

Yorum Gönder

yorumun için teşekkür ederiiiz ^^

imza: jagesu & fishae ♥